关键字:克林斯曼。马特乌斯。克鲁伊夫。贝肯鲍尔。内斯肯斯。同人。考古。八卦。(欢迎勾搭)

收起个人介绍
   

克圣语录第二弹:喷到哪里是哪里(又名:一个喷子的成长史)

克圣语录第一弹:克鲁伊夫口中的范巴斯滕(又名“我家马可见人就咬!见人就咬!【自豪脸】”)

第二弹:从阿贾克斯黑到巴萨,从荷兰黑到西班牙—一个喷子的成长史(并不……其实在原文里面这些都是“其它”一栏里的,不过考虑到克圣是克圣,他的“其它”经常也就是在喷人……)


202 – I don't know how many mothers wrote me a letter asking me to cut my hair short so their son would get a haircut too.
有好多当妈妈的给我写信要我把头发剪短——这样她们的儿子也就会去剪头发了。

203 – I bought a car with the first money I earned as a player. In my contract was a rule that I had to be home be for a certain time. Sometimes someone from Ajax came to check if I was at home. Rinus Michels once drove past when my brother was driving somewhere with the car. He demanded an explanation, buy my mom responded indignant. I was already in bed. From that point, it became a sport to park the car somewhere else and get home unseen, so that Ajax's spies would waste hours waiting for me to get home.
我拿踢球赚的第一笔钱买了辆车。在合同里面有一条写明了我在晚上几点几点之前必须回家,有时候阿贾克斯会派人来检查我是不是在家。里努斯·米歇尔斯有一次开车路过我家,当时我哥哥恰好把车开了出去,而他要求我妈妈说明这都是怎么回事,但我妈妈义正辞严地告诉他我已经都睡了。从那之后我就开始恶作剧——我会把车子停在别的地方一个人偷偷回去,让阿贾克斯的间谍浪费时间干等着我回家

204 – My brother Henny played at amateur level. He once got sent off after he had made a foul and the referee asked for his name. When he replied with 'Cruyff', the referee thought he was ridiculed, got angry and sent Henny off.
我哥哥Henny踢业余足球。他有次在球场上犯规,裁判问他叫什么名字。他说他叫克鲁伊夫,裁判以为Henny在拿他开心,就把Henny罚下场了。

205 – Of the 100 people I meet, 99.5 come to get something. Nobody brings me something. And I don't mean money.
在我遇见的一百个人里面有九十九个半都是想从我这里得到点什么。没人想要给我什么。我说的不是钱。

206 – I could never work for AS Roma. They have an athletics track around the field. The worst thing there is.
我永远都不可能为AS罗马工作。他们的球场外面围了一圈田径赛道,没有什么比那更糟糕的了。

207 – I'm not religious. In Spain all 22 players make the sign of the cross before they enter the pitch. If it works all matches must therefore end in a draw.
我不信神。在西班牙,每次比赛开赛前双方22名球员都会划十字祷告。如果那真的有用,每场比赛都只能踢平。

208 – In Barcelona we had someone for your feet, how do you call that, a pede..pedo..something…lets just say we had a pedophile in the dressing room. No problem, cause we only had adult men there. Anyway…
在巴萨的更衣室里我们有个……有个……怎么说的来着的,那个管你脚的……好吧,有个恋童癖。没关系,反正更衣室里的都是成年男人。总之……
【注:克圣想说的是podiatrist(足疗医师),怎奈他把podi记成了pede然后就模糊成了pedo……而最为有名的pedo词就是pedophile(恋童癖)所以他就顺口用了。LO主已默默为巴萨点烛。】

211 – The current shirt of Holland's national team is wrong. The colour is too faint. The orange must be aggressive. Holland should play in a super bright orange. The crowd should have to blink their eyes as soon as the players enter the pitch.
目前荷兰国家队队服的橙色用错了,太浅了。荷兰队的橙色必须具有攻击性,必须超级耀眼。当荷兰队队员上场的时候,观众应该忍不住眨起眼睛来。

212 – When I get home after doing analysis for TV, my wife asks: What did you say? I respond: No clue whatsoever.
我在电视台当完解说嘉宾回家,我妻子问我“你都说了什么?”我回答:“完完全全不知道。”

213 – The chances Holland created, Holland created. And the chances Brazil created, well, Holland created half of them too.
(Commenting on the 1998 World Cup semifinal Holland vs Brazil)
荷兰队的机会都是荷兰队创造的。至于巴西队的机会嘛,其中一半也是荷兰队创造的。
【评论1998世界杯半决赛,巴西VS荷兰。】

评论(11)
热度(120)
  1. 共4人收藏了此文字
只展示最近三个月数据
©夏日玫瑰 | Powered by LOFTER