关键字:克林斯曼。马特乌斯。克鲁伊夫。贝肯鲍尔。内斯肯斯。同人。考古。八卦。(欢迎勾搭)

收起个人介绍
   

“比起回到国家队,对我来说更重要的是和尤尔根谈人生!”

(然后主帅大人今天在被问到这事情的时候回复:来吧少年,我们去喝咖啡谈人生吧。)

我上次挖八卦资源的时候发现Robbie Rogers(就是美国第一位出柜的职业足球运动员,从小就认识克林西并且算是被他栽培过的)出了一本自传,里面提起他出柜的时候和克林西说了,但是克林西没有回音……

因为Robbie今年在LA银河队状态蛮不错的,所以就有呼声说希望他能被再次选入国家队。但是克林西宣布的一月集训名单上没有他的份——不过后来表态说如果不是为了备战奥运带新人,会选Robbie的。但媒体还是抓着“喂Robbie,【自从你出柜之后】克林斯曼理你了吗?”这话题不放,然后前几天Robbie就表态说尤尔根对他很重要,而他希望有一天能和尤尔根谈人生(have a life conversation)

“我自从十二三岁的时候就认识他了。所以我觉得如果他有这个意愿,我和他应该谈一下——谈谈人生。我觉得对我来说,那比进国家队都还要更重要。” (然后回忆了一下他少年时克林西对他的提携,包括和他妈妈谈职业建议啦,开车带他去银河队训练什么的……反正意思就是对他来说尤尔根真的很重要。)

主帅大人今天在被问到这事情的时候给了一个正面回复,原话翻译如下——

"啊,当然啦,我们随时都可以谈。完全没问题。他【出柜的当时】给我写了封信——对此我是绝对尊重的。但我觉得那是他的个人隐私,所以就没有回复的必要……我可以给他打个电话,约他出来好好喝杯咖啡,完全没问题的。"

……虽然我想说,RR同学,你这种“教练比起国家队我更在乎您的口吻……应该是不会你家男神克林西同志开心的吧!!!按照克林西的风格,他绝对是更吃“老子要把球踢爆打败所有对手回到国家队找教练谈人生”这种的……

(为什么我突然觉得马特乌斯同志当年可说是“老子要把球踢爆回到国家队找尤尔根谈人生……)

=============克林西发言的原文=============

"Oh, definitely. We can have that anytime. No problem at all," Klinsmann said Thursday. "He [sent] me a note, and I absolutely respect that. But I think this is his privacy. I thought there was no need to respond ... I can give him a call, and we can have a nice cup of coffee, no problem at all."

=============Robbie发言的原文=============

"I've known him since I was 12, 13 years old," Rogers said. “So I think him and I need to have that conversation – a life conversation, if he's interested. I think that's more important to me than playing with the national team.

"My coming out was very personal, and I was in a really dark place in my life where I was really struggling. You know, Jurgen wrote my letter to Leeds [United in 2012], for me to get my work permit. He was one of the guys who spoke to my mom about whether I should go to [US Under-17] residency or not. He used to drive me to Galaxy training when I was younger, so he's great, helped me throughout my career. So I think I need to have that conversation."

Rogers was asked if it was hurtful that Klinsmann didn't respond to his messages.

"No," he replied. "To be honest, I was in a place in my life where so much stuff was going on and had so many people who were so supportive, and it was a whirlwind – coming out, all this crazy media stuff, going back [to the game]. It was absolutely insane. So I had prepared myself for the worst. ... Whether someone didn't get in contact with me or someone had a negative reaction of whatever, I just prepared myself for that kind of stuff and somehow tried to create this hard shell around myself to protect myself. So wasn't surprised. I hope one day to have that conversation with him, but we'll see."




评论(5)
热度(24)
  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据
©夏日玫瑰 | Powered by LOFTER